Zamów do 10:30, a wyślemy jeszcze dziś.

Regulamin

 

 

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

1.

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez RUDKOW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Raszówce za pośrednictwem sklepu internetowego ecopicnic.pl (zwanego dalej: "Sklepem Internetowym") oraz określają zasady i warunki świadczenia przez RUDKOW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Raszówce usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

 

  • 1 Definicje

 

  1. Dni robocze - oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

  1. Dostawa - oznacza faktyczną czynność dostarczenia Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towarów określonych w zamówieniu.

 

  1. Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą Sprzedawca współpracuje przy dostawie Towarów.

 

  1. Hasło - oznacza ciąg liter, cyfr lub innych znaków wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.

 

  1. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.

 

  1. Konsumencie - rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 

 

  1. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu umowy o świadczenie usługi Konta Klienta.

 

  1. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 

  1. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

  1. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.

 

  1. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.

 

12.Sprzedający - oznacza RUDKOW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Raszówce (59-307), ul. Wincentego Witosa 1B, NIP: 6922511479, REGON: 364946910, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000627936; e-mail: biuro@ecopicnic.pl, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.

 

  1. Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie ecopicnic.pl.

 

  1. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, który może być przedmiotem Umowy Sprzedaży.

 

  1. Trwałość - zdolność Towarów do zachowania ich funkcji i właściwości w trakcie normalnego użytkowania.

 

  1. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

 

  1. Umowa Sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

 

 

  • 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego

 

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
  2. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 89 lub FireFox 86 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu "cookies" oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
  3. Sprzedawca wykorzystuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm "cookies" w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie "cookies" może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
  4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronie Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  5. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym drogą telefoniczną konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
  6. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  7. Sprzedawca oświadcza, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni oni stosować programy antywirusowe i programy chroniące tożsamość osób korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta o udostępnienie mu Hasła w jakiejkolwiek formie.
  8. Niedozwolone jest wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

 

 

 

  • 3 Rejestracja

 

  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient zobowiązany jest do dokonania bezpłatnej rejestracji.
  2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
  3. W celu Rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu oraz przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
  4. Wypełniając formularz rejestracyjny Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Konta Klienta, a Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta i może dokonywać zmian danych podanych podczas Rejestracji.

 

  • 4 Rozporządzenia

 

  1. Informacje znajdujące się na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
  2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
  4. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje poprzez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w "KOSZYKU" sposobu Dostawy oraz formy płatności, Klient składa zamówienie poprzez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk "Kupuję i płacę". Każdorazowo przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, a także o wszystkich dodatkowych kosztach, które jest zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
  5. Klient składający zamówienie drogą telefoniczną korzysta z numeru telefonu podanego przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. W trakcie rozmowy telefonicznej Klient wskazuje Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów dostępnych na Stronie Internetowej Sklepu, ilość Towaru, którą chciałby zamówić oraz określa sposób i adres Dostawy oraz formę płatności, a także wskazuje, według swojego wyboru, adres poczty elektronicznej lub adres do korespondencji w celu potwierdzenia przez Sprzedawcę treści proponowanej umowy i potwierdzenia zamówienia - w przypadku, gdy została zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Sprzedawca każdorazowo w trakcie rozmowy telefonicznej informuje Klienta o łącznej cenie wybranych Towarów oraz łącznym koszcie wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich dodatkowych kosztach, które Klient byłby zobowiązany ponieść w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży.
  6. Sprzedawca potwierdza Klientowi treść proponowanej Umowy Sprzedaży, utrwaloną - zgodnie z wyborem Klienta - na papierze lub w formie wiadomości elektronicznej - potwierdzenie następuje przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
  7. Oświadczenie Klienta o zawarciu Umowy Sprzedaży, składane przez niego po otrzymaniu od Sprzedawcy potwierdzenia, o którym mowa powyżej w §4 ust. 6, utrwalone jest na papierze lub innym trwałym nośniku.
  8. Po zawarciu Umowy Sprzedaży drogą telefoniczną, Sprzedawca prześle na Trwałym nośniku, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny, informację zawierającą potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie zawiera w szczególności: określenie Towaru będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży, jego cenę, koszt Dostawy oraz informację o wszelkich innych kosztach, które Klient zobowiązany jest ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
  9. Klient składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyła je na adres e-mail podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. W wiadomości przesyłanej do Sprzedawcy Klient podaje w szczególności: nazwę Towaru, kolor i jego ilość, spośród Towarów prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu oraz swoje dane kontaktowe.
  10. Po otrzymaniu od Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej wiadomości, o której mowa w §4 ust. 9, Sprzedawca przesyła Klientowi zwrotną wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej, podając swoje dane rejestracyjne, cenę wybranych Towarów oraz możliwe formy płatności, a także sposób Dostawy wraz z jego kosztem, jak również informację o wszystkich dodatkowych płatnościach, jakie Klient poniesie z tytułu Umowy Sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Klienta, że zawarcie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar. Na podstawie informacji podanych przez Sprzedawcę, Klient może złożyć zamówienie poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy wskazując wybraną formę płatności oraz sposób Dostawy.
  11. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  12. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
  13. Następnie, po potwierdzeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 11 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa Sprzedaży. 11 powyżej i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
  14. Po zawarciu Umowy Sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki poprzez przesłanie ich na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na adres wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia.
  15. Dokonując płatności za zakupione Towary, wymienione w załączniku nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.), które to płatności dokumentowane są fakturą, gdzie łączna kwota należności przekracza 15.000 zł brutto lub równowartość tej kwoty - podatnicy zobowiązani są do stosowania mechanizmu podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile dotyczy to Klienta składającego zamówienie.
  16. Faktura wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, powinna zawierać wyrazy: "mechanizm podzielonej płatności". Strony takiej transakcji zobowiązane są do posiadania rachunku rozliczeniowego, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o VAT. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe lub rachunku osobistego w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej otwartego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, prowadzonego w walucie polskiej. 
  • 5 Płatności


1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze są cenami brutto i netto i nie zawierają informacji o kosztach Dostawy oraz wszelkich innych kosztach, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia. 
2. Klient może wybrać następujące sposoby płatności za zamówione Towary: 
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy);
b) rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem autoryzowanych serwisów działających na podstawie odrębnych regulaminów (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę od serwisu płatności informacji o dokonaniu płatności przez Klienta) (dla PLN: płatność kartą, Apple Pay, Google Pay, dla CZK: przelew bankowy, kod QR, płatność kartą, Apple Pay, Google pay oraz dla EUR: przelew bankowy, kod QR, płatność kartą, Apple Pay, Google pay);
c) za pobraniem, płatność na rzecz Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia). 
3.  Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży w terminie 7 Dni Roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty. 
4. W przypadku niedokonania przez Klienta płatności w terminie, o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi termin na dokonanie płatności. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu Sprzedawca odstąpi od Umowy Sprzedaży. W przypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu do zapłaty Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy zgodnie z art. 491 Kodeksu Cywilnego. 491 Kodeksu cywilnego.

 

  • 6 Dostawa

 

1. Sprzedawca realizuje dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i Republiki Czeskiej. 
2. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży bez wad. 
3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni Roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia (maksymalnie 5 dni roboczych). 
4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach Roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu. 
5. Zamówiony Towar dostarczany jest do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia. 
6. W dniu wysłania Towaru do Klienta, na adres poczty elektronicznej Klienta wysyłana jest informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę. 
7. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy sporządzenia stosownego protokołu. 
8. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon lub fakturę VAT obejmującą dostarczony Towar.  W celu otrzymania faktury VAT Klient powinien w momencie zakupu oświadczyć, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Złożenie powyższego oświadczenia następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy. 
9. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego w celu ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotu zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem mailowo lub telefonicznie, uzgadniając z Klientem termin i koszt Dostawy. termin i koszt Dostawy z Klientem.
10. Firmy kurierskie wykorzystywane do dostarczenia towaru od Sprzedawcy do Klienta DPD, INPOST, DHL.

7 Gwarancja dla przedsiębiorców

 

  1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru wolnego od wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę.
  2. Jeśli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
  3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie.
  4.           Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.

            Przedsiębiorca nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.

 

  1. żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy.
  2.             Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  3. Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostawy pokrywa Sprzedawca.
  4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, jednak termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
  5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Sprzedaży mogą być składane przez Przedsiębiorcę w formie pisemnej na adres Sprzedawcy
  6. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy Sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.
  7. Przedsiębiorca może złożyć Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres unipack@unipack.pl. W reklamacji Przedsiębiorca powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi Przedsiębiorcy.

 

 

  • 8 Niezgodność towaru z umową

Reklamacja Konsumenta i Przedsiębiorcy a prawa Konsumenta

 

  1. Towary są zgodne z umową, jeżeli w szczególności:
  2.  
  3. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w przypadku towarów z elementami cyfrowymi również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
  4.  
  5. przydatności do określonego celu, do którego jest potrzebna Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, o czym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i co Sprzedawca zaakceptował.
  6. Ponadto, aby Towary mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:

 

  1. nadawać się do celów, do jakich Towary tego rodzaju są zwykle używane, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  2. być w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - także funkcjonalność i kompatybilność, które są typowe dla Towarów tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca mający prawa Konsumenta może zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie Sprzedawcy, jego poprzedników prawnych lub osób działających w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
  3. nie wiedział o przedmiotowym zapewnieniu publicznym i, oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
  4. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane na warunkach i w formie, w jakich publiczne zapewnienie zostało udzielone, lub w porównywalny sposób;
  5. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta o zawarciu umowy.
  6. c) zostać dostarczone wraz z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których Konsument lub Przedsiębiorca posiadający prawa Konsumenta może zasadnie oczekiwać;
  7. d) być tej samej jakości co próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy korzystającemu z uprawnień Konsumenta przed zawarciem umowy, oraz odpowiadać opisowi takiej próbki lub wzoru.
  8. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w §8 ust. 2, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta najpóźniej w chwili zawarcia umowy został wyraźnie poinformowany, że określona cecha Towaru odbiega od wymagań zgodności z umową określonych w §8 ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak określonej cechy Towaru.

 

 

  1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową wynikającą z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:

 

  1. zostało wykonane przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność;
  2. nieprawidłowy montaż dokonany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta wynikał z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią
  3. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową istniejącą w chwili jego wydania i ujawnioną przed upływem dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające na ich zlecenie jest dłuższy. Domniemywa się, że niezgodność Towaru z umową, która wyszła na jaw przed upływem dwóch lat od wydania Towaru, istniała w chwili jego wydania, chyba że co innego wynika z dowodu lub domniemania nie da się pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem niezgodności Towaru z umową
  4. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia niezgodności Towaru z umową określonego w §8 ust. 5, jeżeli wada ta została podstępnie zatajona.
  5. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca posiadający uprawnienia Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
  6. Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru na nowy na żądanie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta albo Sprzedawca może dokonać naprawy na żądanie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową.
  7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wagę niezgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierną uciążliwość dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z prawami Konsumenta wynikającą ze zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od momentu poinformowania go przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta o niezgodności Towaru z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, z uwzględnieniem specyfiki Towaru i celu, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, transportu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.Konsument lub
  9. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wydaje Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta na swój koszt.
  10. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem niezgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar i montuje go ponownie po naprawie lub wymianie albo zleca wykonanie tych czynności na własny koszt.
  11. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykły użytek Towaru, który został następnie wymieniony.

Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca posiadający uprawnienia Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

 

 

 

 

  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową zgodnie z §8 ust. 8 powyżej;
  2. Sprzedający nie doprowadził Towaru do stanu zgodnego z umową zgodnie z §8 ust. 10 do §8 ust. 12 powyżej. 12 powyżej;
  3. niezgodność Towarów z umową trwa, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towary do stanu zgodnego z umową;
  4. niezgodność Towaru z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w §8 ust. 7 do §8 ust. 12 powyżej. 12 powyżej;
  5. d) z oświadczenia lub okoliczności Sprzedawcy wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy korzystającego z praw Konsumenta.

 

  1. Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania
  2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta należności wynikające ze skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.
  3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna. Domniemywa się, że niezgodność Towaru z umową jest istotna
  4. Jeżeli niezgodność z umową dotyczy tylko niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od umowy tylko co do tych Towarów, a także co do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nie może rozsądnie oczekiwać, że zgodzi się na zachowanie tylko Towarów zgodnych z umową.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

 

 

  • 9 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży

 

  1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  3. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie to może zostać złożone na przykład pisemnie na adres Sprzedawcy: RUDKOW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Wincentego Witosa 1B (59-307), Raszówka lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: biuro@ecopicnic.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem: Elektroniczny Formularz Odstąpienia od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony internetowej.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za nieważną.
  6. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty Dostawy Towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta korzystający z prawa odstąpienia od umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed jego upływem.
  10. W przypadku odstąpienia od umowy Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
  11. Jeżeli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę posiadającego uprawnienia konsumenckie o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
  12. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  14. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy korzystającemu z uprawnień Konsumenta w odniesieniu do umów, w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

 

  • 10 Bezpłatne usługi

 

  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów nieodpłatne usługi drogą elektroniczną:
  2. Formularz kontaktowy;
  3. newsletter;
  4. Prowadzenie konta klienta;
  5. Zapytaj o produkt;

 

  1. d) Publikowanie recenzji.
  2. Usługi wskazane w §10 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wyboru i zmiany rodzaju, formy, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
  4. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.
  5. Rezygnacja z bezpłatnej usługi Formularz kontaktowy jest możliwa w każdym czasie i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
  6. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres e-mail za pomocą formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej link aktywacyjny w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newslettera. Z chwilą aktywacji linku przez Klienta zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newslettera.
  7. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter wysyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.
  8. Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole "temat" określające treść wiadomości oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi bezpłatnego Newslettera.
  9. Klient może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji Newslettera poprzez wypisanie się za pomocą linku znajdującego się w każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach usługi Newsletter lub poprzez dezaktywację odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
  10. Zamówienie usługi produktowej polega na wysłaniu wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza znajdującego się na Stronie Internetowej Sklepu.
  11. Rezygnacja z bezpłatnej usługi Zapytaj o produkt jest możliwa w każdym czasie i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
  12. Obsługa Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu na Stronie Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikację danych podanych podczas Rejestracji, a także śledzenie statusu zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
  13. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
  14. Usługa zamieszczania opinii polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę zamieszczania indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta dotyczących w szczególności Towarów na Stronie Internetowej Sklepu dla Klientów posiadających Konto Klienta.
  15. Rezygnacja z usługi zamieszczania Opinii jest możliwa w każdym czasie i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez Klienta na Stronie Internetowej Sklepu.
  16. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj. prowadzenia działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, a także w przypadku działania przez Klienta na szkodę innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z powyższych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.

 

 

  • 11 Odpowiedzialność Klienta w zakresie publikowanych przez niego treści

 

  1. Zamieszczając treści i udostępniając je, Klient dobrowolnie je rozpowszechnia. Zamieszczone treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem udostępniającym w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
  2. Klient oświadcza, że:
  3. jest uprawniony do korzystania z praw autorskich, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do - odpowiednio - utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaków towarowych) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treść;
  4. Umieszczanie i udostępnianie w ramach usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku i informacji dotyczących osób trzecich odbywało się legalnie, dobrowolnie i za zgodą osób, których dotyczyły;
  5. wyraża zgodę na przeglądanie publikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, a także upoważnia Sprzedawcę do nieodpłatnego korzystania z nich zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
  6. zgody na opracowanie utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

 

  1. Klient nie jest uprawniony do:

 

  1. zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez zgody lub zgody osoby trzeciej wymaganej przepisami prawa;
  2. zamieszczania treści reklamowych i/lub promocyjnych w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu.

 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za treści zamieszczane przez Klientów, pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu.

 

  1. Zabronione jest zamieszczanie przez Usługobiorców, w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, treści mogących w szczególności:

 

  1. być publikowane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
  2. naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w tym praw związanych z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnic handlowych lub związanych ze zobowiązaniami do zachowania poufności;
  3. być obraźliwe lub zagrażać innym osobom, zawierać słownictwa naruszającego dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub terminów powszechnie uważanych za obraźliwe);
  4. pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących materiały reklamowe innego przedsiębiorcy lub produktu; treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
  5. d) w inny sposób naruszać postanowień Regulaminu, dobrych obyczajów, obowiązującego prawa, norm społecznych lub moralnych.

 

  1. W przypadku otrzymania zgłoszenia zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których na podstawie zgłoszeń osób trzecich lub odpowiednich organów stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.

 

  1. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę treści zamieszczonych przez niego w ramach Strony Internetowej Sklepu.

 

 

  • 12 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

 

  1. Jeżeli Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, że treści zamieszczone na Stronie Internetowej Sklepu naruszają jego prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może zawiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
  2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu podejmuje niezwłoczne działania w celu usunięcia ze Strony Internetowej Sklepu treści, które spowodowały naruszenie.

 

  • 13 Ochrona danych osobowych

 Zasady ochrony Danych Osobowych zawarte są w Polityce Prywatności.

 

 

  • 14 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy umów sprzedaży)

 

  1. Zarówno Klient jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
  2. Klient, który dokonał Rejestracji, wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez przesłanie Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy wykorzystaniu dowolnego środka porozumiewania się na odległość, umożliwiającego Sprzedawcy zapoznanie się z oświadczeniem woli Klienta.
  3. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.

 

 

  • 15 Postanowienia końcowe

 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, przy czym w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych przez Klienta będącego Przedsiębiorcą strat.
  2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
  3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy Sprzedaży, strony będą dążyły do polubownego rozwiązania sprawy. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  4. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów. Mogą to być w szczególności rzecznicy konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu złożenia zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia jej opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości e-mail zawierającej link do tekstu zmienionego Regulaminu. Jeżeli Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, zobowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §14 Regulaminu.
  2. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim lub angielskim.
  3. Regulamin wchodzi w życie 28 marca 2023 roku.

 

 

 

§ 16 Zwroty i reklamacje

 

 

Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji przy sprzedaży z udziałem KONSUMENTA i INDYWIDUALNEGO PRZEDSIĘBIORCY.

 

  1. SPRZEDAWCA jest zobowiązany do dostarczenia PRODUKTU będącego przedmiotem umowy - bez wad.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili - przez okres 2 lat.
  3. SPRZEDAWCA informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych również gwarancją, uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta w tym zakresie są określone i powinny być realizowane zgodnie z warunkami określonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. GWARANCJA udzielona na sprzedany PRODUKT jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień KONSUMENTA z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 577 Kodeksu cywilnego).
  4. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli KONSUMENT wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  5. W przypadku wady lub niezgodności dostarczonego PRODUKTU z umową, KONSUMENT ma prawo do złożenia reklamacji.
  6. W celu złożenia reklamacji zaleca się, aby KONSUMENT wypełnił protokół reklamacyjny (NAZWA PLIKU) lub w inny sposób opisał podstawy reklamacji i żądania usunięcia wad oraz przesłał zgłoszenie pocztą elektroniczną lub listownie na adres korespondencyjny SPRZEDAWCY podany w nagłówku. Zgłoszeń można również dokonywać telefonicznie lub ustnie.
  7. PRODUKT WADLIWY - w uzgodnieniu ze SPRZEDAWCĄ - jeżeli jest to możliwe i celowe - KONSUMENT, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie obowiązany na koszt SPRZEDAWCY dostarczyć rzecz do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana KONSUMENTOWI. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez KLIENTA byłoby nadmiernie utrudnione, KLIENT obowiązany jest udostępnić rzecz SPRZEDAWCY w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
  8. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, KLIENT może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że SPRZEDAWCA niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez SPRZEDAWCĘ albo SPRZEDAWCA nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  9. Jeżeli kupującym jest KONSUMENT, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
  10. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  11. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna.
  12. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. SPRZEDAWCA jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
  13. SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji i w tym czasie poinformuje KONSUMENTA pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o statusie reklamacji. Pozostawienie reklamacji bez odpowiedzi w tym czasie jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
  14. Po rozpatrzeniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KONSUMENTOWI poniesione przez niego koszty związane z reklamacją. SPRZEDAWCA przekaże należną KONSUMENTOWI kwotę na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym.
  15. Jeżeli uznanie reklamacji wiąże się z naprawą lub wymianą towaru - SPRZEDAWCA odeśle produkt do KONSUMENTA na swój koszt.
  16. Przepisy o konsumencie zawarte w niniejszym dziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą - przedsiębiorcy indywidualnego, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

____________________Druk reklamacji__________________________

 

G. Reklamacje i odstąpienie od umowy (zwroty) w stosunkach z KLIENTAMI niebędącymi KONSUMENTAMI (dotyczy przedsiębiorców).

 

  1. Niniejsza sekcja Regulaminu ma zastosowanie wyłącznie do relacji z Kupującymi, którzy nie są KONSUMENTAMI.
  2. Po otrzymaniu przesyłki z zamówionymi produktami Klient niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta niebędącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści wobec Klienta niebędącego konsumentem.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  5. Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady i gwarancji jakości - niewymienione powyżej - w umowach z przedsiębiorcami zostały przyjęte wprost w brzmieniu przyjętym w Kodeksie cywilnym, art. 556-581. 556-581.

 

Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem KONSUMENTA i PRZEDSIĘBIORCY INDYWIDUALNEGO.

 

  1. Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) KONSUMENT zawierający "umowę na odległość" - ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia PRODUKTU w posiadanie (jeżeli produkt składa się z wielu rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin ten biegnie od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, jeżeli umowa polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - a w przypadku świadczenia usług lub umowy o innym charakterze - 14 dni od dnia zawarcia umowy, przy czym jeżeli kupującym jest KONSUMENT, za wydanie rzeczy sprzedanej kupującemu uważa się jej powierzenie przez SPRZEDAWCĘ przewoźnikowi, jeżeli SPRZEDAWCA nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Jeżeli w chwili zawarcia umowy KONSUMENT wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez SPRZEDAWCĘ - SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu KONSUMENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy zwykły sposób dostarczenia. Warunkiem zachowania terminu jest złożenie SPRZEDAWCY w tym czasie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ważne jest również oświadczenie przesłane drogą elektroniczną - można skorzystać z gotowego formularza (Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.doc.). W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej, SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle KONSUMENTOWI na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  2. Po wysłaniu oświadczenia KONSUMENT zobowiązany jest w terminie 14 dni kalendarzowych (NAZWA SKLEPU) odesłać je na adres KORESPONDENCYJNY podany w danych SPRZEDAWCY - chyba, że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze PRODUKT. O zachowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.
  3. KONSUMENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  4. SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od SPRZEDAWCY do KONSUMENTA. SPRZEDAWCA może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanej rzeczy lub do czasu dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KONSUMENT, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
  5. Bezpośrednie koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KONSUMENT (KLIENT).
  6. KONSUMENTOWI nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadkach wymienionych w załączniku.
  7. SPRZEDAWCA nie przyjmuje przesyłek wysłanych "za pobraniem". Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.
  8. Przepisy o konsumencie zawarte w niniejszym dziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą - przedsiębiorcy indywidualnego, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz